Standardy ochrony Małoletnich
Niniejszy dokument został stworzony, aby zapewnić wychowankom Publicznego Przedszkola „Chatka Maluszka” harmonijny rozwój w atmosferze bezpieczeństwa, akceptacji i szacunku. Naczelną zasadą wszystkich działań podejmowanych przez pracowników przedszkola jest działanie dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie. Kierując się dobrem dzieci pracownicy placówki dążą do ich wszechstronnego rozwoju z poszanowaniem ich praw. Pracownik placówki traktuje dziecko z szacunkiem oraz uwzględnia jego potrzeby. Niedopuszczalne jest stosowanie przez pracownika wobec dziecka przemocy w jakiejkolwiek formie. Pracownik placówki, realizując te cele, działa w ramach obowiązującego prawa, przepisów wewnętrznych obowiązujących w placówce oraz swoich kompetencji.
Uprzejmie prosimy wszystkich rodziców/ opiekunów prawnych o zapoznanie się ze Standardami Ochrony Małoletnich obowiązującymi w przedszkolu. Treść i wszelkie szczegóły dostępne są w załączniku.
Przedszkole Publiczne
Jesteśmy publicznym przedszkolem wpisanym na listę placówek oświatowych pod numerem 4422.100. Lokal spełnia wszelkie wymogi określone przepisami Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 czerwca 2008 roku.
Zapraszamy do naszych oddziałów przedszkola Chatka Maluszka, które znajdują się pod adresami:
- Trybuny Ludów 71
- Klonowica 24
- Łużycka 42
Przedszkole „Chatka Maluszka” realizuje założenia Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego (Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008 r.) oraz organizuje zabawy i zajęcia wykraczające poza Podstawę Programową.
Uzupełnienie realizowanych programów
W zakresie edukacji językowej i przygotowania do nauki czytania i pisania:
- „Glottodydaktyka” prof. B.Rocławskiego
nauka czytania i pisania – integrowanie metod I. Majchrzak, G. Domana
Metoda dobrego startu – prof. M. Bogdanowicz
W zakresie edukacji matematycznej:
”Dziecięca matematyka” E.Gruszczyk – Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej
W zakresie edukacji ruchowej:
„Ruch rozwijający” W. Sherborne
metoda gimnastyki twórczej R. Labana, K. Orffa, A.M. Kniessów
Pedagogika Zabawy – Klanza
W pracy dydaktyczno-wychowawczej wykorzystujemy zarówno tradycyjne jak i nowoczesne metody oraz formy pracy.
WSPIERAMY SIĘ również ELEMENTAMI PEDAGOGIKI MARII MONTESSORII , której istotą jest indywidualne podejście do każdego dziecka po to, by mogło rozwijać się według własnych, stworzonych przez siebie planów rozwojowych. W planach tych zapisane są jego możliwości, kompetencje i umiejętności umożliwiające mu naukę samodzielną i efektywniejszą.
Przedszkole Chatka Maluszka zapewnia dzieciom opiekę logopedyczną, psychologiczną oraz pedagoga specjalnego i terapeuty. Współpracujemy z poradnią pedagogiczno-psychologiczną.
Nasze przedszkole przygotowało także ofertę zajęć dodatkowych, które pomogą w ogólnym rozwoju przedszkolaka i odkryciu swoich zainteresowań.
Wszystkie zajęcia dopasowane są do wieku i możliwości dzieci, a formy pracy stosowane przez prowadzących pozwalają na wspaniałą zabawę:
język angielski – edukacja dwujęzyczna
rytmika z umuzykalnieniem
nauka tańca
zajęcia z terapii ręki
gimnastyka dla Smyka (z elem. korekty)
zajęcia logopedyczne
zajęcia kulinarne
szachy
nauka gry na instrumentach – pianino, skrzypce
Język angielski „all the time”!
W przedszkolu „Chatka Maluszka” dzieci mają kontakt z językiem angielskim każdego dnia.
Nauczyciele wprowadzają dzieci w świat języka angielskiego poprzez szeroka gamę gier, zabaw, piosenek, rymowanek oraz historyjek obrazkowych. Ważnym celem naszego programu jest uwrażliwienie dzieci na język angielski poprzez osłuchanie z nim dziecka. Rozwijamy w ten sposób podstawowe umiejętności, takie jak rozumienie mowy (czyli słuchanie) oraz znajomość słownictwa.
Kładąc nacisk na rozwój rozumienia mowy, znajomości słownictwa oraz wykształceniu społecznie pożądanych postaw, staramy się jednocześnie zaszczepić w dziecku pozytywne skojarzenia związane z nauką języka obcego, gdyż jest to podstawą jego dalszych sukcesów w tej dziedzinie.
Oprócz zajęć typowo edukacyjnych, nasi wychowankowie uczestniczą w różnych uroczystościach, imprezach i wycieczkach. Tradycją przedszkola są:
spotkania z interesującymi ludźmi
wyjścia do kina, teatru, muzeum
współpraca z innymi przedszkolami oraz domami kultury